21/11/2007

Bez Facebooku ani ránu, Myspace už není in.

MySpace, jeden z prvních komunitních webů, o kterém se ve velkém začalo diskutovat, byl i jako první součástí některých velkých reklamních kampaní. Ta doba je už ale pryč



Proč? Protože je nepřehledný, nenabízí dostatečnou funkcionalitu a je zahlcen spamem.


To naopak Facebook všem ukázal, o čem je opravdové řešení Web 2.0. Spojil funkcionalitu, virální potenciál, design i přehlednost. Po svém spuštění se začal velice rychle šířit mezi studenty na univerzitách i v ostatních „komunitách“ a nyní registruje 150 tisíc nových uživatelů denně.

Celkový počet uživatelů je již více než 30 milionů, z toho 12,5 tisíc Čechů.

Facebook byl vytvořen jako čistý business nástroj, který přesně ilustruje, co znamená pojem Social Utility, potažmo Social Networking. Je to výborný komunikační prostředek, který nabízí prostor pro prezentaci svých uživatelů, sdružování osobních informací, sdílení fotek a způsob, jak sledovat aktivity svých známých.


Facebook v současnosti nabízí 5,5 tisíce nástrojů. Zde má MySpace hodně co dohánět. Uvidíme, co nabídne ve spojení s Googlem příští měsíc, kdy plánuje spustit novou platformu.


Přes Facebook jsem teprve zjistil, jak je Praha malá. Přes profily svých přátel jsem zjistil, kdo kde byl, jaké filmy má rád, jejich momentální náladu, shlédl fotografie z jejich výletů, spolusdílel jejich zážitky.

Nejzajímavější ale bylo zjištění, když jsem přes přátele svých přátel narazil na společné kamarády, o kterých jsem ani netušil, že se společně znají. Pro zadavatele je právě tohle výborná šance jak budovat a udržovat vztah značky s mladou generací, která se na internetu pohybuje.


To, že má Facebook potenciál, potvrzují i nabízené investice z řad velkých internetových značek.

Yahoo nabídlo za koupi 100% podílu miliardu dolarů a jedním z posledních zájemců je i samotný Microsoft. Nicméně 23 letý Mark Zuckerberg zatím prodej či vstup na burzu cenných papírů neplánuje. Šikovný chlapec.


Myspace byl používán v rámci různých integrovaných kampaní, jako např. LynxJet, Audi, Hornbach aj.

Pokud ale hledáte poněkud serióznější prostředí s daleko širšími možnostmi, neváhejte a oslovte

30 milionů potenciálních zákazníku po celém světe prostřednictvím Facebooku.


Klienti, zamyslete se nad svojí značkou. Kdy konečně zjistíte, že internetové nástroje jsou tou správnou cestou, jak komunikovat s mladou generací?


A vy, marketéři, naučte klienty přijímat netradiční, odvážná řešení. Už bylo dost bannerů a offline mrtvých médií. Vytvořte povědomí o značce u mladé generace. Nástrojů je na to dost, jen je potřeba být kreativní, umět kombinovat a nenabízet zažitý standard.


Jsme tu od toho, abychom posouvali reklamu kupředu.

Záleží na nás, abychom klienta přesvědčili, že věřit profesionálům se mu vyplatí.


Michal Nýdrle

Managing partner

NYDRLE studio

No comments: