18/02/2008

Buzz marketing jako o život?

Kolem nového filmu Milana Šteindlera je týden po premiéře rušno, a to především na internetu.


18. 02. 007

Kampaň k uvedení snímku vytvořila agentura Uncle - jed-nalo se hlavně o outdoor (plachty, billboardy, plakáty a citylighty v kinech) a rozhlasové spoty, jež namluvil Alexandr Hemala a předává v nich rady povětšinou se sexuálním podtextem. "Myslím, že se jednalo o jednu z mála komplexně pojatých a dobře naplánovaných kampaní pro český film vůbec. Jedním z předpokladů úspěchu byla i ochota a odvaha Fishstone Productions - producenta filmu - i Milana Šteindlera," říká k tomu Tomáš Otradovec z Uncle. Kampaň však současně naplňuje parametry buzz marketingu: porušování tabu (sex), neobyčejnost, vtip, prozrazení (spoty evokující záběry z natáčení).

Život v síti

Na internetové propagaci se vedle Uncle podílelo studio Nydrle. Kromě bannerů a speciální internetové stránky připravili virální spoty: "Nechali jsme šířit 6 krátkých vtipných spotů, které během prvních tří dní před premiérou vidělo necelých 20 tisíc unikátních uživatelů. Vybrané scény z filmu měly vyvolat v uživatelích pocit, že se jedná o tajná data ze střižny," říká k tomu Michal Nýdrle. Kromě toho se ale ještě týden po premiéře šíří jiný virální e-mail, ke kterému se ani jedna z agentur nehlásí - odkazuje na část spotů z oficiální virální kampaně a je samozřejmě k filmu obdivný. PR zpráva o "oficiálních" virálních spotech navíc přišla také až týden po premiéře.

Petice proti, nebo pro?

Na internetu se objevila petice požadující zákaz promítání fil-mu. Může jít o spontánní reakci, stejně jako o součást prezentace (korektní petice by však musela obsahovat údaje o organizátorech a adresy signatářů a nesměla by být spíše diskusním fórem). Odvahu tvůrcům upřít nelze, množství aktivit a sázka na kontroverzní projevy se mohou s cílovou sku-pinou potkat, nicméně rozruch po zveřejnění negativních recenzí spíše naznačuje, že jde o život filmu samotného.


No comments: