21/11/2007

On-line branding

Z nedávného hodnocení vzešel Google jako brand s největším globálním vlivem. Není toto jasný důkaz, že se něco děje? Kde jsou klasické fastfoodové značky, značky oblečení a vůbec všechny ty, které známe z klasické outdoorové reklamy?


21. 11. 007

Jak ovlivní on-line svět váš brand a pozici značky? Například taková Honda nebo BMW to už vědí.

Příklad Honda

Honda nyní demonstruje pokus o dobytí horních pozic v hodnocení brandu s největším globálním vlivem prostřednictvím spojení s Googlem. Zkuste to, vyhledejte si "Honda Used Cars" na Googlu a uvidíte svoji lokalitu s body označujícími volná ojetá auta Honda ve vašem okolí. Díky Googlu byla vytvořena stránka, která se tváří jako www.honda.com, ale ve skutečnosti Google hostuje stránky na adrese honda.googlepages.com. Toto je názorná ukázka zajímavého vývoje a zásadní změny brandingu v prostředí internetu, které ilustruje nová očekávání i chování uživatelů. Reklamu nevnímají pasivně, ale vyhledávají netradiční formy. To potvrzuje fakt, že klasická forma bannerové on-line reklamy již nebude mít dlouhého trvání a argumenty o podpoře brandu jsou už nedostačující (kromě video bannerů, které jsou u nás stále potlačovány ze strany serverů).

Příklad BMW

U BMW se rozhodli pro implementaci Google Local Search a Google Maps. V čem to spočívá? Google a BMW mají společnou vizi uspokojovat uživatele nejvíce inovativními prvky a službami. Nový BMW connected drive koncept spojuje řidiče, auto a okolí, čímž dosáhnete příjemného pocitu z jízdy. Reálné mapy, vyhledávač, synchronizace s mobilem a jednoduché vytáčení kontaktů jsou samozřejmostí. V současné době je kladen vysoký důraz na kreativitu a vhodné mediální umístění, ale s velmi obtížně měřitelným efektem. Je více než jasné, že měřitelnost bude téma následujících let. Marketéři budou požadovat přesnější výstupy a k tomu už klasické peoplemetry nebudou stačit. Ze všech průzkumů vyplývá, že vývoj on-line brandingu tak bude hlavním marketingovým nástrojem příštích let.

Jen slepý nevidí

Naznačený vývoj potvrzují i ubývající čísla TV sledovanosti a snižování rozpočtů do tisku. Proč? Protože právě vztah a výchova mladých jsou pro značky důležité. Mladé lidi už k televizi nedostanete, jelikož s rozšířením IPTV stránek si budou moci organizovat svůj vlastní čas, získávat informace, kdy budou chtít a odkud budou chtít. Toto zase potvrzuje primární cílová skupina uživatelů internetu. Ano, jsou to lidé od 15 do 25 a následně v druhé vlně do 35 let.

Další výhodou on-line prostředí je možnost zatáhnout uživatele do děje, vytvářet vztah se značkou a vyvolávat silný call to action. Uživatel má na webu svobodu najít si to, co chce, a ne to, co je mu tlačeno. Nechme ho si hrát, zkoumat, diskutovat a pátrat.

Najděte 10 rozdílů

Rozdíl mezi on-line brandingem a brandingem klasickým je značný. Spočívá totiž ve volnosti uživatele rozhodnout se. Nenechá se obalamutit, je pro něj velice snadné si najít srovnání či potvrdit informaci. Pokud si informace najde v komunitě kolem vašeho produktu, máte vyhráno. Budoucnost je v navázání dialogu s uživatelem a k tomu musíme vytvářet správné integrované reklamní koncepty a nestavět on-line prostředí na úroveň doplňkového média.

Nyní se začnou dít věci. První on-line generace začala promovat na českých vysokých školách, a to znamená novou krev do našich řad, na pozice marketérů, kreativců atd.

Michal Nýdrle je výkonným ředitel společnosti Nydrle studio.

No comments: