18/06/2010

Sponzorované odkazy se stávají součástí Twitter trendů



Twitter již delší dobu přemýšlí, jak komerčně využít vysokého počtu aktivních uživatelů. Plán byl vložit do postranní lišty domovské stránky, tedy do sekce s nejnovějšími trendy, sponzorované odkazy. Původně měly být umístěny přímo na první místa seznamu. Od běžných odkazů by se lišily pouze menší velikostí písma a žlutou barvou při najetí kurzorem. Nakonec se ovšem prosadila jiná verze. Twitter umístil sponzorované odkazy do spodní části této lišty - ve stejné velikosti, ale s výrazným žlutým tlačítkem. To nikoho nenechá na pochybách, jaká je pravá podstata tohoto odkazu. Link nás samozřejmě zavede na list referencí, které jsou také kontrolovány příslušnou značkou, tj. můžeme zde očekávat pouze pozitivní reference. To nezní zrovna nejlépe. Naštěstí Twitter dále připravil celou řadu parametrů, které odkaz buď udrží naživu (oblíbenost, odkazování atd.) nebo je automaticky stáhnou. Díky této zpětné vazbě můžeme dlouhodobě počítat pouze s těmi kvalitnějšími odkazy. Do budoucna se navíc chystá několik vylepšení, například pro lepší cílení se počítá i s filtrem lokality.

Otázkou zůstává, jak důsledně bude Twitter tento nástroj používat a jak moc jím bude zasahovat do přirozeného vývoje témat, případně jak moc vlezlé budou tyto sponzorované odkazy. Obsah Twitteru tvoří především necenzurované příspěvky uživatelů, kteří si na své svobodě a nezávislosti velmi zakládají. Podobné podsouvání reklamy tak může vyvolat reakci, která nemusí být zrovna žádoucí.

První, kdo tuto novinku vyzkoušel, je Disney/ Pixar, a to k propagaci třetího dílu ze série filmových trháků Příběh hraček. Tak schválně, dozvíte se díky tomuto odkazu více relevantních informací a co víc, vyrazíte díky němu do kina?

No comments: