12/07/2010

Tlačítko „Líbí se mi“ se objeví i v e-mailech

Pamatujete si ještě na dobu, kdy neexistoval buttonek „Líbí se mi“? Díky platformě Opengraph se toto tlačítko během krátké doby masově rozšířilo, stalo se součástí téměř každé stránky, a umožnilo tak velmi jednoduché sdílení obsahů. Jen tak mimochodem, v současnosti jej denně využívá na 65 miliónů uživatelů. Vzájemné sdílení mezi uživateli internetu je zároveň jedním z nejlepších způsobů propagace. To mohou potvrdit například uživatelé blogerské platformy TypePad, kteří zaznamenali až 50% nárůst návštěvnosti po přidání této aplikace do svého blogu. To není zrovna málo.

I když se může zdát, že tlačítko „Líbí se mi“ je všude, jeho potenciál se zřejmě bude ještě rozšiřovat. Společnost MailChimp, specializující se na systémy pro tvorbu a správu e-mailingových kampaní, přišla s novinkou: MailChimp v5.2. Tento systém velmi jednoduše integruje tlačítko přímo do těla e-mailu. Kliknutím na něj se jeho obsah propojí s vaším účtem na Facebooku a vy si automaticky přidáváte danou společnost nebo produkt do seznamu oblíbených stránek, a pokud to vaše nastavení povoluje, podělíte se s přáteli o tuto informaci i na své zdi. Tím aplikace umožňuje jednoduché sdílení preferovaných nebo pro uživatele nějak zajímavých obsahů. Samotné sdílení a zalistování stránek má výrazně osobnější rozměr a dlouhodobější efekt. To je pro marketéry zřejmě mnohem podstatnější než pouhé přečtení nabídky, případně kliknutí na link s dalším komerčním sdělením.

Celý systém by se měl spustit příští týden. Uvidíme tedy, jak si tlačítko „Líbí se mi“ povede i v často nenáviděných e-mailingových kampaních.

No comments: