29/07/2010

Vezměte své profily do přírody, nejlépe do Faceparku



Podle některých odborníků jsou flash mobs a virální videa s nimi spojená už mrtvé trendy. Víc než o trend v nich jde ale o nápad. Pár kolemjdoucích se zastaví a pobaví nad čímkoliv. Pokud je ale vaším cílem zasáhnout především on-line komunitu, například virálním videem z vašeho flash mobu, musíte přijít s něčím lepším. Když máte originální nápad, máte i flashmobový virál. I přesto, že se píše rok 2010 a víc.

O současné kampani společnosti Diesel -
Be Stupid – si jedna půlka lidí myslí, že je neuvěřitelně hloupá a nesmyslná, pro tu druhou je geniálním tahem, jak se vyčlenit z trendu dokonalých a naleštěných značek. Porota festivalu Cannes Lions se přidala minulý měsíc k té druhé půlce. Ve zkratce, kampaň říká, abychom občas byli trochu hloupí. Dodává to odvahu dělat věci jinak, a život je tak mnohem zábavnější. Že je to pravda, se Diesel snaží dokázat v různých flash mobech, které pořádá v průběhu celého roku. Některé se povedly, jiné méně. Ten poslední, Facepark, se stal hitem. 


Smart likes it digital, stupid is analog. To se stalo na konci července heslem dne v jednom berlínském parku. Diesel si vzal na mušku současnou hysterii kolem sociálních sítí, především Facebooku, a vzkázal jeho uživatelům: „Nemrhejte svým životem před monitorem, běžte jím mrhat do parku!“ Příchozí si mohli vytvořit na kartonové šabloně facebookový profil, připsat pár osobních údajů a začít se socializovat. Nalepovat zprávy nebo komentáře, šmírovat cizí profily, aktualizovat status nebo poslat někomu zprávu-frisbie nebyl problém. Kartiček, fixů a „Líbí se mi“ nálepek bylo dost pro všechny. Uživatelé si v analogové verzi mohli zahrát i populární facebookové hry jako FarmVille nebo MafiaWars. Doprovodný program zabavil i přihlížející nefacebookáře.

Diesel sice holduje analogu, ale i tak měl solidní on-line podporu. Jinak by to asi s virální kampaní daleko nedotáhl. Stránky
Facepark a Stupid Search (parodie na Google) si utahují z dnešních fenoménů internetu a dobře vysvětlují, o co Dieslu jde. Akce je samozřejmě propojená s Facebookem a dalšími sítěmi. Přepnout do analogu je vtipné, ale opravdu jen na jedno odpoledne.

Tuto povedenou akci má na svědomí agentura DDB Düsseldorf. 

No comments: